İnsan Gelişimi ve Toplumsal Eğitim Vakfı
  • Türkçe
  • English
  • Sağlık ve Rehabilitasyon

    1.SAĞLIK VE REHABİLİTASYON KONUSUNDAKİ FALİYETLERİ

    Vakıf iştiraki olan Pozitif İlgi Sağlık Eğitim ve Kültür Hiz. San. Tic. Ltd. Şti. tarafından işletilen BINBIR Hayat Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi mülkiyeti Vakfa(İGETEV) e ait olan ve her türlü donanımı Vakıf tarafından hazırlanmış yaklaşık 500 m2’ lik mekanda Engellilere yönelik tam donanımlı Eğitim ve Rehabilitasyon hizmetini vakıf kurulduğu yıldan beri yaklaşık 5 yıl’dır bu hizmeti yerine getirmektedir. Söz konusu merkeze kayıtlı engelli öğrenci sayısı 147 adet olup her ay randevulu bir şekilde evlerinden servis ile alınarak tanılarına göre Eğitim ve Rehabilitasyona tabii tutularak tekrar evlerine bırakılmaktadır.

          Merkezimizde

    • BİREYSEL EĞİTİM

    Bireysel eğitim, bir çocuğa bir öğretmen tarafından verilen birebir eğitim şeklidir. Bu eğitim şeklinde çocuğun eğitsel performansı ve bireysel özellikleri doğrultusunda oluşturulan BEP(Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) 45 dakikalık seanslar şeklinde uygulanır. Her seansta, programda yer alan disiplin alanları ve öğretimsel amaçlara yer verilir. Etkili bir eğitim şekli olan bireysel eğitim, kurumumuzda da ağırlıklı olarak uygulanmaktadır.

    GRUP EĞİTİMİ

          Engelli çocuklarımızın yaşadıkları en büyük zorluklar arasında sosyalleşmeleri ve topluma Uyum sağlayabilmeleri için gerekli okul ve grup ortamlarının sağlanmasında yaşanmaktadır. Var olan açığı kapatabilmek ve ailelerin bu yöndeki isteklerini yerine getirebilmek için grup çalışmaları yapılmaktadır. Gelişim seviyeleri birbirine yakın 5-8 çocuktan oluşan gruplarla yapılan çalışmalar en az 2 eğitimci ile yürütülür. Çocukların ortak gereksinimleri doğrultusunda aylık çalışma programı belirlenir 4 saat süren Gruplarda engelleri birbirlerinden farklı ancak gelişim düzeyleri birbirlerine yakın olan çocuklar bir arada eğitim alırlar.

    • FİZYOTERAPİ (Fonksiyonel Rehabilitasyon +Modifiye Bobath+Oyun Terapisi)

    Fizyoterapi bilimi, kas iskelet sinir sisteminin, anatomisi, egzersiz, masaj, çeşitli fiziksel ajanların vücut sistemlerine etkileri ile ilgili bilgiler ışığında fiziksel fonksiyonların geliştirilmesi amacı ile başlamıştır. Fizyoterapi ve rehabilitasyon, hareket yetersizliğine yol açan hastalıklar, yaralanmalar, sakatlanmalar ve ağrılı durumlar sonrasında fonksiyonel durumun olabildiğince iyileştirilmesi ve devamı için bilimsel kanıtlara dayalı değerlendirme ve fizyoterapi rehabilitasyona özel tedavi yaklaşımlarının fizyoterapistler tarafından uygulandığımız bir yöntemdir.

    • HİDROTERAPİ – HAVUZ TERAPİSİ

    Kurumumuzda ihtiyacı olan bireyler için hidroterapi(Havuz) tedavisi bulunmaktadır. Hidroterapi(havuz) su, kimyasal termal ve mekanik etkileri ile hastaları tedavi amacıyla kullanmaktadır. Sıcaklık kaslarda gevşeme etkisi yaratarak tedaviyi kolaylaştırmaktadır. Bunun yanı sıra su içi egzersizleri zayıf kasların kuvvetlenmesinde büyük önem taşımaktadır. Kuruma gelen hastalarımız fizyoterapistler tarafından değerlendirilir, tedavi programı belirlenir ve ihtiyaca göre hidroterapiye(havuza) alınır. .  Günümüzde özellikle destekleyici terapi yöntemleri arasında hidroterapinin(Havuz) önemli bir yeri olduğu kabul görmektedir.

    UZAY TERAPİSİ

            Temelde astronotların uzayda giydiği özel giysilerden ve uzay teknolojisinden ilham alınarak geliştirilen alternatif, pediatrik bir fizik tedavi yöntemidir. En önemli parçası ortostatik terapi elbisesi ORTEREL’dir. ORTEREL giyilebilir ortezin adıdır. Fizyoterapi biliminin en temel taşlarından birisi; zayıf kasın yerçekimi kuvvetine karşı koymadaki başarısızlığıdır. Bu gerçekten hareketle hazırlanan uzay terapi ünitesi ve bu ünitenin kullanımı sağlayan yan ürünlerle sağlanan egzersiz ve terapi çalışmaları ile uzvu yer çekimine karşı koruyamayan ekstremite tamamen askıda tutularak ve ağırlık kuvveti ortadan kaldırılarak hasta            hareketebaşlatılabilir.

    Fizyoterapist; Uzay Terapi Ünitesi içinde ORTEREL giymiş olan hastayı Uzay Terapi Ünitesi ile birlikte sağlanan askı, gergi, ağırlık v.s. ek metaryeller yardımı ile terapiye tabi tutar.

    ORTEREL giysi ve Uzay Terapi Ünitesi rehabilitasyon merkezleri ve kliniklerde uygulama kolaylığı ve sağladığı faydalar yönünden fizyoterapistlerimiz ve ailelerimiz tarafından da kısa sürede tercih edilir hale gelmiştir.

    •  HİPPOTERAPİ – AT TERAPİSİ

    Hippoterapi – at üstünde egzersiz sayesinde beden kaslarını çalıştırmayı hedef alan başarılı bir tedavi türüdür. Terapi amaçlı ata biniş seansları sırasında, binici at üzerindeyken atın hareketi sonucu sinir sistemine ve beyine birçok uyarı gelir. Bu uyarılar; hareket duyusu, denge duyusu, dokunma duyusu,  koku duyusu, görsel ve duyusal girdilerdir.
    Araştırmalar göstermiştir ki; atın yürüyüş sırasında arka bacaklarında gösterdiği pelvik hareketler, insanın yürürken gösterdiği pelvik hareketlilikle aynıdır. Bir dakikalık yürüyüş sırasında, attan biniciye 90-110 tane değişik boyutta (multi-dimensional)  uyarı geçmektedir. Bu, özellikle de fiziksel engelli binicilerin normal hareket duyusunun hissedilmesini ve kazanılmasını sağlamasına büyük katkıda bulunmaktadır.
    Bu nedenle merkezimizin faaliyetleri arasındadır.

    • DUYU BÜTÜNLEME

     Duyu bütünleme bozukluğu olan çocuklar,duysal algılarda zaafiyet yaşadıkları için motor planlama ve aktiviteleri normal olarak açığa çıkarmada zorluk yaşarlar.
    Duyu bütünleme problemi çocuklarda erken dönemde sürekli ağlama,emme problemi,dokunmda hassasiyet,motor gerilik,konuşmakta gecikme,sürekli düşme,bozuk yürüme,bazı oyuncaklarla nasıl oynanacağını bilememe,yaşıtlarına göre beceriksiz davranışlar,seslere aşırı veya az duyarlılık diye sıralanabilir.
    Diğer belirtiler: Hiperaktivite,dikkat dağınıklığı,davranış problemleri,kas tonusunda problemler,koordinasyon problemleri,okulda organize olamayan ve ödevlerini yapayan başarısızlık göstern çocuklar duyu bütünleme problemi açısından değerlendirilir ve bu kriterlerde olan öğrencilerimize merkezimizde hizmet vermekteyiz.

    • PSİKOLOJİK DESTEK

     Bireye Uygulanan standart testler, yapılan gözlemler ve öğretmenlerin tuttuğu kayıtlarla öğrencilerin yaşıtları içerisindeki gelişim düzeyi ve merkezden eğitim almaya başladığı andan itibaren gösterdiği gelişim düzenli olarak izlenmektedir. Elde edilen verilen öğrencinin ailesiyle belli aralıklarla paylaşılmaktadır.

    Psikolojik danışmanlık hizmetleri içerisinde,

    Ergenlik çağı problemleri

    Davranış uyum problemleri

    Gelişim testleri

    Psikolojik ilk değerlendirme

    Sosyal uyum sorunları

    Aile eğitimi  yer almaktadır.

    • GELİŞİM VE ZEKÂ TESTLERİ

     Merkezimize başvuran çocukların durumunu saptamak, hangi alanlarda eksiklikleri olduğunu tespit ederek buna uygun programlar oluşturmak amacıyla çeşitli test ve ölçekler uygulanır. Test ve ölçekler gözlem tekniği ile beraber kullanılır ve bireysel program kısa vade hedefleri ile oluşturulup bunun yanında ev programı eşliğinde aile ile işbirliği içerisinde uygulanır.

    Merkezimizde kullanılan test ve ölçekler,

    Denver Gelişim Envanteri

    Ankara Gelişim Tarama (A.G.T.E)

    Wechler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği-R

    Children’s Apperception Test(C.A.T)

    Burdon Dikkat Testi

    Kurumumuzdaki velilerin psikolojik değerlendirmesi ve teşhisi için psikiyatrik değerlendirme ölçekleri kurumumuz psikologu tarafından uygulanmaktadır.

    AİLE EĞİTİM ve DANIŞMANLIĞI

    Kurumumuzda  bir uzman psikolog eşliğinde, düzenli olarak yapılan aile seminerleriyle, ailelerin ruhsal yükünü hafifletici iyileştirme terapisi Özel eğitim içerisinde aile eğitiminin önemi, bireyin sosyal, bilişsel, akademik süreçlerinin desteklenmesi olarak nitelendirilebilir. Bireyin eğitim sürecinde etkin ilerlemeyi gerçekleştirebilmesinin en önemli yolu aile eğitiminden geçmektedir.

    Psikolog ve özel eğitim uzmanı tarafından verilen bireysel seansları içerir. Bire bir yapılan bu eğitim çerçevesinde, özel eğitime ihtiyaç duyan çocuğun ihtiyaçlarına yönelik bir eğitim programı belirlenir. Bu program dahilin de aile bilgilendirilir ve eğitime başlanılır. Her tanının ve her bireyin ayrı ve özel durumu göz önünde bulundurularak hazırlanan bu eğitim programı sayesinde eğitime cevap alma yüzdemiz artmaktadır.

    Özel eğitim çerçevesinde özel eğitim alan kişinin hem okul başarısına hem de psikososyal gelişimine destek sağlamaktayız. Okul başarısına destek olmak, öz bakım becerileri kazandırmak ve sosyal hayata hazırlamak hedeflediğimiz belirgin alanlardır.

      

    • SOSYAL  YAŞAM  BECERİ PROĞRAMI

    Sosyal beceri, bireyin toplumsal sorumluluklarını yerine getirmek amacıyla sergilediği davranışlardan oluşmaktadır. Sosyal yaşamın gerekliliklerinden olan, çocukların ve gençlerin toplum içerisinde nasıl davranacaklarını, insanlarla nasıl iletişime geçeceklerini kolaylaştırmak amacıyla merkezimiz içinde de ve dışında etkinlikler düzenlemektedir. Bu etkinlikler arasında sanat ve spor faaliyetleri iş uğraşı etkinliklerimiz bulunmaktadır.

     Merkezimizde ayrıca toplumsal kaynaşmaya yönelik aktiviteler yapılarak eğitimler verilmektedir. Söz konusu hizmetlere yönelik finansmanın bir kısmı 5580 Özel Öğretim Kurumları Kanununu kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından karşılanmakla beraber donanım, iaşe, servis ve diğer ihtiyaç duyulan Finansman Vakıf veya Vakıf kurucuları tarafından karşılanmaktadır.